.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقادهاي تند لاريجاني از سخنان رئيس‌جمهور

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات اخیر مبنی بر آنکه مجلس دیگر در راس امور نیست و همچنین اظهارات درباره مکتب ایرانی تاکید کرد: امروز در کشور حرف هایی زده می شود که حرفهای اصلی مردم نیست مشخص نیست چرا ذهن ها را به سمت دیگری می برند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که عصر یکشنبه در سفری چند ساعته عازم اصفهان شده است در جمع مردم اصفهان در محل مسجد جامع این شهر طی سخنانی از اظهارات رئیس دفتر رئیس جمهور انتقاد کرد و گفت: امروز در کشور حرف هایی زده می شود که حرف های اصلی مردم نیست چرا ذهن را به سمت دیگر می بریم و روزها وقت مردم و رسانه ها برای مکتب ایرانی گرفته می شود؟!
وی گفت: این حرف بیهوده ای است می توانیم بگوییم مکتب عرفانی - فلسفی ایران اما مکتب ایران یا آمریکا معنا ندارد. چرا این حرفها را می زنید؟
لاریجانی خطاب به رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: اگر قصدتان ترویج تفکر ناسیونالیسم است اولا این حرفها به شما نمی آید چرا این حرفها را می زنید اگر مفهوم تفکر اسلامی ایران است همان بهتر است گفته شود مکتب اسلامی یعنی مکتب شیعی و تفکری که امام (ره) آن را مبنا قرار داد.
وی تاکید کرد: دوران مسئله ناسیونالیسم گذشته است و برای این زمان نیست. طرح این مسئله چه نقطه قوتی برای ماست اگر امروز ایران در منطقه نفوذ دارد به واسطه اسلام است. اگر در رژیم گذشته یک عده ای حرف ها را می زدند برای مقاصد دیگری بود. بیان حرف های متشابه با آن زمان برای چیست؟
رئیس مجلس همچنین برجسته کردن شخصیت کوروش را اشتباه خواند و گفت: من با برخی تلاشهایی که پادشاهان ایرانی انجام داده اند و بیان تلاشهای آنها مخالف نیستم اما چرا برای برجستگی آنها تلاش می شود؟
نماینده قم در خانه ملت افزود: من مخالف این هستم که درباره برخی شخصیت های تاریخی گذشته منفی صحبت کنیم. کوروش و شاه عباس همه شخصیت هایی هستند که در زمانه خود اقداماتی انجام دادند. نه باید خیلی منفی صحبت کرد نه آن را برجسته کرد. مقصودشان از این برجستگی چیست؟
وی ادامه داد: ما که در مکتب خود حضرت رسول اکرم (ص) را داریم. امام علی (ع) را داریم که اینان حکومت کردند. ما چرا اینها را بیان نمی کنیم؟ چطور یک مرتبه از کوروش صحبت می کنیم. من نمی گویم منفی صحبت کنید می گویم چرا این را برجسته می کنید؟
لاریجانی گفت: اگر مقصود ترویج تفکر ناسیونالیسم است که متعلق به این زمان نیست چه بهره ای از آن می برید؟ اگر نگاه ما به شرایط بین الملل دقیق باشد این حرف را نمی زنیم امروز تامل روی مردمسالاری دینی است؛ فکر ما را بارور می کند و ایران را توانمند می سازد نه این حرفها. اگر هم مقصود دیگری دارید مقصودتان را روشن بگویید.
رئیس مجلس تصریح کرد: گفته می شود کتیبه کوروش مهمترین سند حقوق بشری است. بله در کتیبه کوروش نکات خوب وجود دارد اما نگاه کنید آن برای ما مهم تر است یا کلام امام علی(ع). امام علی (ع) در نامه به عامل خود در آذربایجان می گوید: "مبادا بپنداری که امتی که به تو سپرده شده است یک شکار است و آن را به چنگ آورده ای، اینطور نیست این امانتی است که بر گردن تو گذاشته شده است و ما فوق تو از تو رعایت و نگهداری حفظ حقوق مردم را می خواهد تو را نرسد که به استبداد در میان مردم رفتار کنی."
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر گفت: حضرت علی (ع) در این نامه می فرماید در قلب خود استشمام مهربانی و محبت لطف به مردم را آشنا کن. مبادا مانند یک درنده که دریدن و خوردن را فرصت می شمارد رفتار کنی که مردم تو یا مسلمانانند که برادر دینی تو هستند یا غیر مسلمانند که مانند تو انسان هستند.
لاریجانی تاکید کرد: این نظام حقوق بشر است.
رئیس قوه مقننه ادامه داد: امام علی (ع) در نهج البلاغه می فرمایند بزرگترین حقوق متقابل حق حکومت بر مردم و حق مردم بر حکومت است. فریضه الهی است که بر همه حقوقی مقرر فرموده است. این حقوق مایه التزام روابط مردم و عزت این مردم قرار داده است. مردم هرگز روی شایستگی نخواهند دید مگر حکومتشان صالح باشد و حکومت ها صالح نخواهند بود مگر بر توده مردم استوار باشند. هرگاه توده ملت به حقوق حکومت وفادار باشند و حکومت حقوق مردم را ادا کند آن وقت است که حق در اجتماع محترم و حاکم خواهد شد. آن وقت است که ارکان دین برپا خواهد خواست و آنگاه است که نشانه ها بدون هیچ گونه انحرافی ظاهر خواهد شد. آن وقت است که سنت ها در مجرای خود قرار خواهد گرفت و دشمن از طمع به این اجتماع محکم استوار مایوس خواهد شد.
لاریجانی افزود: امام علی (ع) مجددا در جای دیگری می فرماید ای مردم حقی من بر شما دارم و حقی شما بر من دارید. اما حق شما بر من خیرخواهی درباره شماست و تنظیم فراوان نمودن بیت المال برای تامین معیشت سالم برای شما و تصدی بر تعلیم شما که از جهل نجات یابید و تادیب شما که علم شما را بسازد اما حق من بر شما وفا به بیعتی است که با من کردید و خیرخواهی در حضور و غیاب و پاسخ مثبت در آن هنگام که شما را بخوانم و اطاعت از من وقتی به شما دستوری بدهم.
وی تاکید کرد: اگر می خواهیم منشور حقوق بشر بنویسیم باید از کلام امام علی آن را بگیریم.
رئیس مجلس افزود: مرحوم علامه جعفری سالها پیش کتابی در خصوص حقوق بشر از نگاه امام علی (ع) نوشتند. اینها را باید مبنا قرار دهیم. درست است در سند کوروش نکاتی در این زمینه هست اما شما به یک دریای وسیع تر وصل هستید.
وی خطاب به مردم اصفهان گفت: شما که در اصفهان پایه گذار مکتب تشیع هستید دسترسی فراوان به منابع دارید و باید از آنها استفاده کرد. توجه داشته باشید که راه ما این است. اتفاقا امروز دنیای اسلام به این نیاز دارد.
لاریجانی گفت: باز این روزها درباره اینکه مجلس در راس امور نیست صحبت هایی شده و بیان شده که امام (ره)، زمانی این را فرمودند که ریاست جمهوری شرایط امروز را نداشته و مملکت جنبه پارلمانی داشته است. این حرف واقعی نیست. وقتی کشوری پارلمانی باشد رئیس جمهور هم باید از درون پارلمان بیرون آید اما اگر رئیس جمهور را مردم انتخاب کردند، مجلس را هم مردم انتخاب کردند یعنی دو رکن وجود دارد که هر دو محترم هستند.
نماینده قم یادآور شد: اینکه امام (ره) فرمودند مجلس در راس امور است برای این است که قوه مجریه قوه مهمی است. قدرت زیادی دارد و مردم وکلایی انتخاب می کنند که از آن نگهبانی کند. مبادا دولت از مسیر درست منحرف شود و مبادا به حقوق ملت تجاوز شود.
لاریجانی گفت: اتفاقا در قانون اساسی قبلی اختیارات رئیس جمهور در برخی بندها بیشتر از امروز بود. همان زمان هم رئیس جمهور اصل بود و قوه مجریه قوه مستقل بود و امروز هم اینگونه است.
رئیس مجلس ادامه داد: امام (ره) به درستی فرمودند که مجلس در راس امور است زیرا نگهبانی می کند. به تعبیر رهبر معظم انقلاب قوه مقننه ریل گذار است که قوه مجریه روی این ریل حرکت می کند. گاهی تصور می شود که اگر ما در مجلس قوانینی تنظیم کنیم دست و پای دستگاه های اجرایی را می بندیم. اینطور نیست. ما دنبال روان سازی هستیم. ما دنبال این هستیم که قوه مجریه پرش کند. کمکش کنیم و اصلا دنبال سنگ اندازی نیستیم اما یک نکته وجود دارد. همیشه قید گذاشتن به معنای نقص نیست. ما مسلمانیم. خدا برای ما احکام شرع گذاشته است. اینها همه قید است اما اینها قیودی هستند که مانند یک ریل ما را به سعادت می رساند.
وی افزود: قید گذاشتن به معنای سقوط نیست. گاهی این قیدها انسان را به سمت کمال رهنمون می کند.
لاریجانی گفت: آنچه مهم است این است که در کشور ما وقتی رهبر معظم انقلاب در راس قوا هستند همه باید برادری پیشه کنند. با هم سازگار و رفیق باشند. امروز اگر می خواهید کشورمان پیشرفت کند سه قوه باید دست به دست هم دهند. مسائل فرعی از این دست مسائل مردم نیست. مردم از ما حفظ میراث انقلاب و شهدا و توجه به معیشتشان را می خواهند. اینکه شغل برای مردم ایجاد شود. تورم مهار شود. این مسائل اصلی کشور است. مردم می خواهند در مقابل اجانب ایستادگی شود. اینها چیزهایی است که مردم از ما می خواهند.
وی تاکید کرد: من عاجزانه از مدیران کشور می خواهم به پند پیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب گوش دهند. ایشان فرمودند به مسائل اصلی بپردازید. اینها مسائل فرعی است. وقت برای نظریه پردازی هست. این نظریات خیلی پایه های قوی ندارند. اگر ما هم خیلی فرصت نمی کنیم درباره این چیزها صحبت کنیم فکر می کنیم که به مصلحت نیست. کار اصلی کشور در اموری دیگر است.
رئیس مجلس مجددا یادآور شد: متواضعانه از مدیران کشور می خواهیم که راهی را که رهبر معظم انقلاب مشخص کردند مبنا قرار داده و روی اصول و منهج اصلی تمرکز کنند که این راه نجات است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردمسالاری دینی از مولفه های فکری امام (ره) بود. امام دیکتاتوریهای پهلوی و قاجار را لغو کرده بود و برای اینکه این دیکتاتوری دیگر در تاریخ ایران تکرار نشود نهادهای اساسی را پایه گذاری کرد. اگر امام (ره) تاکید می کرد مجلس در راس امور است برای این بود که دیگر در ایران دیکتاتوری تکرار نشود.
به گزارش خبرنگار ما ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود در جمع مردم اصفهان که عصر روز یکشنبه انجام شد به اقدام شهرداری اصفهان در احیای میدان امام علی (ع) این شهر اشاره و ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته گفت: من قبول دارم که باید در برنامه پنج ساله توجه جدی به مدیریت های شهری کرد و سازوکار لازم را برای روان شدن کارها در نظر گرفت.
وی گفت: مجلس آمادگی دارد اگر مسئولان طرحی در این خصوص ارائه کنند به آنها کمک شود.
لاریجانی اعتماد به مدیریت شهری را ارزشمند خواند و گفت: اعتماد به مدیریت شهری برای مردم و انقلاب ثمرات زیادی خواهد داشت. من باور دارم که شجاعت دست زدن به کارهای بزرگ میراثی بود که امام (ره) پس از انقلاب به مسئولان اهدا کرد.
رئیس مجلس با اشاره به نگاه نو امام (ره) به تفکر دینی گفت: امام راحل (ره) یک فرد مسلکی در مسیر حقیقی انقلاب بود و اینطور نبود که برای خوشایند این و آن سخن بگوید. همانطور که فرمود "اگر همه در برابر حرف حق بایستند من به تنهایی حرف حق را دنبال می کنم".
نماینده قم در مجلس گفت: از دیگر مولفه های فکری امام مردمسالاری دینی بود. امام دیکتاتوری های پهلوی و قاجار را لغو کرده بود و برای اینکه این دیکتاتوری دیگر در تاریخ ایران تکرار نشود نهادهای اساسی را پایه گذاری کرد.
لاریجانی افزود: اگر امام تاکید می کرد مجلس در راس امور است برای این بود که دیگر در ایران دیکتاتوری تکرار نشود.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: تاریخ ایران شاهان مختلفی داشت و شاهان بر حسب زمان و مکان کارهای مفیدی انجام می دادند. اما امام (ره) مردم سالاری دینی را که یک مکتب نو بود بوجود آورد. ما در دنیا مردمسالاری داشتیم اما مردمسالاری دینی یک تئوری جدید بود و بن بست هایی که هم اکنون در غرب بوجود آمده دیگر در درون نظریه مردمسالاری دینی وجود ندارد.
لاریجانی گفت: ولایت فقیه جایگاهی بود که امام (ره) برای صیانت از حقوق ملت در نظر گرفت تا دیکتاتوری در ایران بوجود نیاید. ولایت فقیه اساسا برای نجات پابرهنگان ایجاد شده است. همچنین قوا مستقل طراحی شده اند تا عدالت را ایجاد کنند و کشور به گذشته باز نگردد.
وی گفت: مولفه دیگر فکر امام این بود که حرکت پیشرفت و توسعه در کشور توام با عدالت محقق شود. نکته ای هم که رهبر معظم انقلاب کرارا تاکید می کنند آن است که این دهه، دهه پیشرفت و عدالت است. اینکه هم اکنون ظرفیتهایی در کشور بوجود آمده و نهادهایی شکل گرفته و ایران در منطقه نفوذ دارد و دیگران نسبت به آن نگاه ریب آمیز دارند برای آن است که خیلی ها برای بدست آوردن این جایگاه تلاش کرده اند. از جمله آنکه علما تلاش کردند فرزندان ما در جبهه ها مجاهدت کردند و حال بستر برای جهش فراهم شده است که باید مولفه عدالت و پیشرفت هم مورد توجه قرار گیرد.
رئیس مجلس با تاکید بر اینکه باید به سمت سند چشم انداز پیش برویم گفت: این سندی است که رهبر مشخص کرده اند و سیاستهای کلی را روشن کردند و این بر دوش مسئولان کشور است که مشکلات کشور را حل کنند. کشور ما امروز نیازمند است که مدیران آن در همه بخشها فکری جز خدمت به مردم نداشته باشند و دنبال سیاست بازی و امور فرعی نروند.
وی گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید می کنند به مسئله اصلی بپردازیم آن است که مسئله اصلی پیشرفت کشور است. به عنوان مثال اگر کسانی تحصیل می کنند بیکار نباشند.
لاریجانی با اشاره به اظهارات استاندار در خصوص تلاش های انجام گرفته برای ایجاد اشتغال در اصفهان نیز گفت: این حرکت درستی است. اگر گام های وسیعی برای اشتغال برداشته شود مفید است. تولید هم باید در کشور روان باشد.
وی افزود: اصرار ما برای اجرای اصل 44 در همین جهت است که زمینه اشتغال فراهم شود. چرا در خانواده ای باید 2 یا 3 نفر بیکار باشند. نگرانی رهبری این است که پیشرفت و عدالت همه اینها را در بر داشته باشد.
رئیس مجلس با اشاره به اظهارات اوباما مبنی بر آنکه ما با ملت ایران مشکلی نداریم گفت: پس چرا تحریم می کنید؟ چرا دروغ می گویید؟
وی ادامه داد: انشاءالله این تحریم ها به نقطه قوت تبدیل خواهد شد اگر یکدل و همصدا باشیم و روی مولفه هایی که امام (ره) تعیین کردند حرکت کنیم پیشرفت می کنیم و آنها نمی توانند جلوی این پیشرفت را بگیرند.
لاریجانی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در نیویورک مبنی بر آنکه تحریم ها به نقطه قوت تبدیل خواهد شد، گفت: این حرف درستی است. اگر همه همصدا با هم باشیم و قصدمان خدمت باشد و به مسئله اصلی بپردازیم حتما تحریم ها به نقطه فرصت تبدیل خواهد شد به شرط آنکه نگاه های بی جهت و مسائل فرعی را مطرح نکنیم.
لازم به ذکر است ذاکر استاندار اصفهان در اعتراض به سخنان رييس مجلس شوراي اسلامي عليه دولت و رييس جمهوري، جلسه سخنراني وي را ترك كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

aram 29 شهريور 1389
آقای لاریجانی عقده ریاست جمهوری داره. هرچی که رییس جمهور بگه میخواد انتقاد کنه .فکر میکنه هر چه بیشتر مخالفت کنه طرفدارانش بیشتر میشه . اگه رییس جمهور یا رییس دفترش بخوان در مورد کوروش کبیر بگن که نباید از لاریجانی اجازه بگیرن.دوم که حرف از کوروش زدن چه ربطی به ناسیونالیسم داره.لاریجانی رفتارو کردار موزیانه اش را در مورد نمایندگان اصولگرا در مجلس درست کنه بهتره ....خیلی خودخواه و مغرور وجاه طلبه.
لبیک. ساری 29 شهريور 1389
به نام خدای بخشنده مهربان
با نام خدا شروع کردم چرا؟ چون می خواهم جواب بدون حب و بغض برادری که مطلب بالا را نوشته بدهم! آقای لاریجانی در سخنانی که ایراد کردند سخنان ایشان صحیح است. در مورد مقام دوستی که ایشان در حدود 31 سال دارای مقامهای مهم کشوری هستند و عقده مقام ندارند و از این حیث پشتوانه ای ایشان علم و ایمان ایشان بوده نه فرد خاصی. در مورد رئیس جمهور عزیز و دوست باوفایش حسادت ورزی هم نداره چون گفته وقتی کتاب نهج البلاغه هست سند انسایت کوروش باید پشت صف انسانیت حالا حالاها بایستد. در ضمن آنچه که باعث بالندگی کشور اسلامی مان می شود سند کوروش نیست بلکه قرآن است که آن را می سوزانند با کینه ، خصوصیات اخلاقی پیامبر بزرگوارمان است که به صورت کاریکاتور نسبت می دهند. قیام امام راحل است که در وسط اصحابش فتنه روشن می کنند.حجاب اسلامی است که دختران باحجاب را از اجتماع طرد می کنند.و با کمک رسانه ها تبلیغات سوء می نمایند. ولایتمداری است که رخنخ به بار می اورند.
برادر محترم آقای رمدانی یک انتقاد منصفانه دارم و آن هم این که به خاطر اینکه بازدیدکنندگان خود را بیش از بیش بیشتر کنی و به واسطه این فکر لطفا" از اشخاص محترم کشوری و استانی هزینه نفرمایید. ممنونم. روزی در برزخ از من تشکر خواهی کرد. موفق باشی.
نا شناس 29 شهريور 1389
آقای لاریجانی به خودت زیاد فشارنیاور. آرزوبه دل می شوی .( منظوربرای ریاست جمهوری ) مثل کروبی
نا شناس 29 شهريور 1389
نظر دهنده در حدي نيست كه درخصوص لاريجاني حرف بزند
ty 29 شهريور 1389
جناب آقاي لاريجاني خواب رياست جمهوري را بايد ببيند و در ماجراي كردان توانايي ايشان در خيانت به همكار توانمند خود اثبات شد.
نا شناس 29 شهريور 1389
خیانتی که اقای لاریجانی به دوست 30ساله وخانوادگی خود انجام داه است
شبیه خیانتی است که مردمان کوفه با حضرت علی انجام داده اند
مرحوم کردان (ره) سر پل صراط بی صبرانه منتظر شماست
مردم اگاه باشید باز هم یکی دیگر از هم استانی ایشان که اقای مشائی باشد داردقربانی بد اخلاقی سیا سی این اقا میشود
ولی این را بدان ارزوی خود را به گور خواهی بر
منتظر دیدار مرحوم کردان در پل صراط باش به امید دیدار
بای ای داد کس به داغ دل باغ دل نداد
جمعی از اهالی لاریجانی های مقیم تهران
saye 30 شهريور 1389
درباره نظر دوم.بایدبگم:اصلا حرف از قیاس با کتاب خدانزدند بلکه تمدن ایران باستان را با منشور کوروش را گفتند.آقای لاریجانی برای عقده گشایی قران را که برای همه ی مامقدسه دستاویز قرار دادند تا بیشتر بهره ببرند. خیانتی که لاریجانی در زمان انتخابات کرده یادمان نرفته . کمی واقع بین و منطقی باشیم. همه چی و همه کس نباید تحت نظر این آقا باشد. این یعنی دیکتاتوری محض.یک انتقاد از مشایی میکند و یک حرف از امام (ره)میزند.این یعنی اختلاف و بد کردن دولت. پس وحدت و همدلی رهبر معظم انقلاب چه میشود؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.283 seconds.